Världsrekord

Även idag har vi varit ute på Grycken och traskat. Tilda var super duktig! Vi klarade "Fot, Höger marsch, Vänster marsch, Helt om". Vovvan satt som klistrad vid mitt vänstra ben. Bära eller brista tänkte jag och kommenderade "Stå" Hunden nedanför stannar (stående) som fastfrusen! Det glädjetjutet som kom från Matte var i klass med någon som tagit något världsrekord. Vi svävade vidare och jag måste bara få se detta "Stå" igen. Men se det fick jag inte! Då hamnade lilla rumpan pladask ner på isen, jag testade igen då blev det ett snabbt "Ligg". Hade jag drömt? Nu är det så att Matte är av naturen envis som en.... Men jag känner en fyrfotad vän som jag får se mig besegrad över. Jag testade "Stå" på eftermiddags turen, men nej. Var det en gång och aldrig mer?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0