Lilla syster Bus

Jag är ingen kattmänniska, har trott att det är ganska tomt innanför pannbenet. OK, jag ger mig. Katter är kloka djur dom också, Chilla är ett bevis på det. Jag har morrat många gånger: Vem är det som inte stänger av vattenkranen i handfatet! Lill Husse kom på det: Chilla. Trots två vattenskålar till förfogande ska Missan ha RINNANDE vatten, alltså skjuter hon upp kranen men "glömmer" att stänga. Får hon inte mat när hon vill blir det liv i luckan, det blir Tilda som får ta det. Katten hoppar upp till hundmaten, lyfter på locket och plockar upp TILDAS mat med tassen. Man kan ju förstå att Hunden blir tokig! I brist på sysselsättning öppnar Katten någons garderob och vräker ut kläder som Matte vikt och lagt i fina högar, Hmmm. Katten ska inte äta ur matskålen heller, nej den plockas ur och äts sedan sakta med högljudligt smaskande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0