Matte har tagit ett beslut.

Det är bara att sikta in sig på kvällstävlingar. Tänk att man skulle tycka att värmen "sätter käppar i hjulet". Termometern jobbade sig upp till 17 grader, härligt tänkte Matte och gick med raska steg till en ny träningsplan med Tilda-Fröken. Om jag hade tänkt till lite så skulle vi ju inte gått så långt, det hade räckt med att vara hemma på gräsmattan. För vad händer? Jo vi fastnade redan på första momentet FJÄRRDIRIGERING. Matte kommenderar LIGG och traskar iväg, Lill-Fia lägger sig snabbt och snyggt, vid nästa kommando SITT händer ingenting och ingenting. Blickarna som min Lill-Fia skjuter iväg säger att där kan du stå och DIRIGERA, jag ligger här! Snopet Matte.



LIGG



SITT!  SIIITT!!!!



Skugga= vilopaus

Åke-Hjärtat gjorde som Matte sa, men det blev mycket skällande och han tyckte nog att det var i varmaste laget. Det blev LINFÖRIGHET med halter, STÄLLANDE. Matte drog ju på sig ett DK på STÄLLANDET i helgen igen, måste komma på vad jag gör. PLATSLIGGNING utan problem. PÅ LÄGGANDET har  vi backat till enbart LIGG, APPORT går galant!



PLATSLIGGNING



STÄLLANDET har nog blivit Mattes problem.



Väntar på kommandot

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0