"Hembesök" hos herr Nolte

Det blev vändan över åkrarna även idag. Husse hade provat promenadvägarna som nu är plogade ute på Grycken, men konstaterade att det var nog för halt för Spring-Åke.
 
 
 
Tänk att det kan vara så skönt att rulla i snö!
 
Lill-Tilda skulle klara sig fint utan snö!
 
Snö-Åke håller sig sällan i spåret!
 
Lill-Hjärtat däremot tuffar på i spåret, även om det är lite oländigt ibland.
 
Idag kunde vi hämta Nicks ögonsalva, så vi gjorde en tur in till Hedemora och sedan hem till Lill Nick:
 
Åke-Pojken parkerade framför öppna spisen,
 
Herr Nolte kände på sig att det var något på gång. Men han är så otroligt lätt att hantera, han satt i mitt knä helt stilla medan jag la salvan i ögonen. Tror nästan att han tyckte det var skönt! DUKTIG KILLE!!!
 
 Vilda Tilda blev lite orolig att även hon skulle "behandlas".

Kommentarer
Postat av: Irene

jag ser er allt när ni kommer travandes nere på åkern..jag vinkar vinkar o vinkar..men ingen vinkar tillbaka..ni ser nog inte lilla mig i fönstret långt borta =)
Va skönt att Nick äntligen fått sin medicin, nu får vi hoppas det ordnar sig.
Vi har sjukstuga här hemma också, på alla fyra tassar för tillfället, stackars liten Junior har så ont.
kram till er alla..från oss alla på KLacken


Svar: Idag såg vi er!!!!!! Lilla goa Junior, pussa på honom från hela flocken nere på Stationsallen! När det gäller Nick så är jag rädd att det blir ögonsalva livet ut, tur att han är så lätt att hantera!
evaochtildas.blogg.se

2014-01-28 @ 09:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0