Vi hade iallafall tur med vädret!

Vi har just kommit hem från Dala-Floda. Åke-Grabben har ju tävlat i rallylydnad. Jaa, vet inte vad jag ska säga, men vi hade iallafall tur med vädret, gott fikabröd fanns att smaska i sig, träffade många trevliga hundägare, myggfritt var det också. MEEN, det var väl det enda positiva Matte kan komma på från denna tävling!
 
Vi började som vi brukar,
 
med att varva ner.
 
Matte kände sig säker på banan.
 
Men efter två skyltar började Åke-Skrutten att skälla och Matte fick ingen som helst kontakt med honom, så vi bröt! Kändes INTE kul!!! I pausen frågade Matte domaren om det var ok att vi gick banan. Det fick vi: DÅ GÅR ÅKE-POJKE TYST SOM EN MUS OCH VI FIXAR HELA BANAN!?
Matte slet sitt hår VAD GÖR VI FÖR FEL?? Kastade i mig en kopp kaffe och en gobit, pratade med några andra hundägare och blev ordentligt peppad.
Innan det blev dags för nästa start jobbade vi på med FRONT, FOT, ETT STEG FRAM osv. och belönade rikligt! Inte ett pip från vovven min. Behöver jag säga att Matte var på tå när domaren sa: Varsågod att börja. Åke-Hjärtat gick som tåget fram till skylt 9,där kom skallet IGEN. Drog på oss 65 p- pga av ej utförda moment!
Vi kämpade oss i mål, Men något kvalificerat resultat blev det inte. 35p var vad vi fick med oss hem.
 
 

Matte hade RUTAN med sig, för tanken var att Lill-Tilda skulle få träna lite lydnad. Men Mattes humör var inte lämpligt för det.
 
Jag VILL också!
 
 

Det blev tyvärr bara promenader för Lill-Fia.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0