Nose Work tävling

Idag har Åke-Hjärtat och Matte provat på hur det är att tävla i Nose work. Vi var bara tre ekipage, det gjorde ju att det blev mycket tid till att prata tips och ideer. Stort tack till Michael Fredriksson! Åke-Pojken var övertydlig på BEHÅLLARSÖK, så det momentet klarade vi! På INOMHUSSÖK missade vi totalt, på UTOMHUSSÖKET fick jag lära mig att man kan använda "finsök" eftersom pojken min visade var doften låg("grovsök") så det tar jag med mig. Fordonssöket får nog Matte ta på sig! Men inga sura miner tvärtom Isa och jag åkte supernöjda därifrån:
 
Många trappsteg var det....
 
 
 
Men till slut kom vi fram!
 
Vi fick vänta på vår tur
 
 
Isa och Kroken var också där
 
Åke-Farbron blev TRÖTT
 
Isa o Kroken gör sig beredda
 
BEHÅLLARSÖK:
 
 
 
 
 
 
 
MARKERA!!! BRA!!
 
 
 
 
 
INOMHUSSÖK:
 
 
 
 
 
 
 
UTOMHUSSÖK:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
FORDONSSÖK:
 
 
 
 
 
 
 
Det blev inget diplom för oss, men
 
vovvarna fick varsin godispåse!
 
Kroken släcker törsten!
 
Isa bjöd på kaffe med kexchoklad, tack det smakade gott.
 
Lill-Tilda då? Jo, hon var ju förstås med:
 
Hon tränar fortfarande på att ligga still!!
 
Det gick bra i tre minuter, MEN kunde INTE vänta på kommandot SITT!!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken lärorik dag!😁

2016-04-09 @ 21:25:12
Postat av: Anonym

Vilken lärorik dag!😁

2016-04-09 @ 21:25:16
Postat av: Anonym

Eva, tack för att du fotat, du fick ju inga på ditt sök! Kram😊

2016-04-09 @ 21:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0