Man är inte sämre än att man kan ändra sig!

Matte hade ju bestämt att lägga LYDNADEN på hyllan nu när det blir nya moment. MEN jag klarar inte det! Tant-Tilda tycker ju om träningen och jag tror att hon tycker att det blir spännande med lite nytt! Jaa, sån är Matte! Eftersom det blir mest fokus på NOSE WORK kommer vi att skynda långsamt med LYDNADEN. Vintern är ju lite av en viloperiod.
 
Vår akilleshäl komme förstås att fortsätta vara FRITT FÖLJ, men om vi delar upp momentet i mindre delar och försöker få in LEK som belöning så att det blir ett ROLIGT moment
 
Vi har jobbat med BAKDELSKONTROLL
 
idag kom pallen fram igen
 
Bra jobbat Gull- Fia!
 
Matte plockade med sig LEKSAKER och sedan traskade vi ner till FÅR/LEK-hagen:
 
Det fins ju ett intresse för leksaker! KUL!!
 
Lill Brorsan väntar tåligt
 
Ja, nu kommer vi!
 
Leksaken släpper hon INTE!
 
Som en kalv på grönbete!
 
Kollar så det inte ligger några gäss och lurar i viken!
 
Väntar på syrran
 
som kommer ångande i löven
 
 
 
Inte det minsta badsugen
 
Kom vi går hemåt!
 
Mysvoffar!!
 
Hemma igen:
 
 
 
 
 
Matte hade laddat två SÖKOMRÅDEN innan vi gick
 
MARKERA
 
BELÖNA
 
Wow, vilken MARKERING! Ser här att han även sitter!!!
 
Skulle jag ha väntat ut henne för att se om hon satte sig???
 
Hur som så BELÖNADE jag här.
 
MARKERA, hon VILLE upp!! (DOFTKÄLLAN sitter på uttaget)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0