Härligt Tilda-Hjärtat!

Vi kom just hem från Borlänge, där vi har tävlat i UTOMHUSSÖK i hällande regn:
 
Inte kul!
 
Regnet avtog liite, då passade vi, Åke-Vännen o Matte på att röra på benen
 
Men vi var nöjda ganska snabbt och vände om.
 
Vet inte om det var allt plaskande, men här var det alltid kö.
 
Så var det dags att dra sig till start:
 
Matte ger Tilda-Hjärtat en STOR eloge, hon traskade med bestämda kliv mot väntplatsen
 
Ett ekipage före oss, sen så....  Det var förresten Linda o Rizzia som tog första pris, GRATTIS säger vi till dom!
 
Vi laddar med en godis, innan vi börjar
 
Här öppnade himlen sig helt!
 
Men Tilda-Hjärtat tänkte bort regnet och jobbade snabbt och felfritt. SÅ DUKTIG!!
 
Belöningen för ett kanonjobb!
 
Medan vi väntade på prisutdelningen var det många som tyckte att det var ruggigt:
 
 
 
 
Jag hade ingen handduk med mig, tyvärr!
 
Inger med sin goa Lawa knep tredje platsen, GrattIS till er!
 
Tilda-Gumman o Matte la sig på en femteplats med tiden:2:07,57(vi var 24 startande) . Så stolt över min Lill-Tilda!
 
Dagen började också med ett leende på läpparna:
 
Bus Pojkarna sparkar igång onsdagen
 
 
 
Innan vi åkte till Borlänge gjorde Hassan o jag en långprommenad, för jag tänkte lämna Hassan hemma hos Husse. Det blir ju alltid en lång väntan i bilen när vi tävlat NW.
 
 
 
Ville nog titta in till Junior
 
Det var ett lugnare tempo idag,
 
Hassan tyckte att det var varmt!
 
Här blev det tvärnit!
 
VAD är nu detta? Han slår sig ner
 
Tyst och stilla iakttar han robboten
 
VEM är du?
 
Det var inte så spännande längre så vi vandrar hemåt igen
 
 
 
Nu drar Matte sig tillbaka,nöjd med dagens prestation:
 
Tack Tilda-Hjärtat!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis till en superbra prestation i regnet!👍🏆💐🐾

2017-08-10 @ 00:21:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0