Hål i byxan!

Man lär så länge man lever. Idag har Matte lärt sig att det 1, heter BYXAN -inte bakhasorna. 2, inte KLIPPA bort grankvistar och dyligt. Det sistnämnda är definitivt inte lämpligt inför en utställning. Nu är det så att Snygg-Åke är anmäld till en utställning i Göteborg den 7 januari, undrar om man kan göra en hårförlägning även på hundar? Inte så kul att gå på utställning med hål i byxan.



Birgitta gör det bra som trimmar en redan fartfylld svans!



På haka och hals gör rakapparaten det mesta.



Väl hemma får lillebror en kindpuss av storasyster.

Kommentarer
Postat av: Nilla

Oj vad jag funderade :)

Hittade hit via länk i Irenes blogg, och jag kände ju igen dig... Och till slut när jag läste om att du varit till Bojan och hon skulle göra skulptur av vovven dååå fattade jag vilken Eva du var :)



Va roligt, har ni också en Springer nu... Det har ju vi också nästan. Men våran Valle är "Bara" 75% Springer. Men han ser ut som och beter sig som en Springer men han är svart,grå och lite vit till färgen... Som en Cocker ungefär :)



Roligt att läsa din blogg!



Hälsn Nilla

2009-12-12 @ 20:17:53
URL: http://nilla.krogh.se
Postat av: Irene

så vi har gemensamma "bekanta" visst är världen liten..fniss..

vi hade en Mellan schnauzer tidigare och han ställde jag ut ..på både gott och ont :O) gott när det gick bra o ont när han var "för sent trimmad,för "kraftig eller bara inte ville i ringen"

han fick para sig i alla fall och ficke en kull efter sig som blev bästa valpkull (9st) året efter (stolt)

Skull jag ställa ut rufsige Junior skulle de nog aldrig sluta skratta..Jack däremot skulle ta scenen med storm..Nu ser vi alla fram emot ett bejublat framträdande av Snygg-Åke i januari..verkligen nåt att se fram emot ! // Ha det på luciadagen och ha elektriska ljus i lussekronan Eva, för det är så hiskeligt svårt att få bort stearinet ur håret !

2009-12-13 @ 08:23:55
URL: http://terapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0