Nick på besök

Idag började vi med en promenad ute på Grycken. Maken har legat i startgroparna med sin isjakt i viken och bara väntat på att få vind i seglen, imorse bar det iväg! Han hade god fart och han gjorde inga tecken på att bromsa in, så Tilda och jag traskade vidare.
Det är en speciell känsla att vara ute på isen tycker jag, en slags frihetskänsla tror jag. Tilda kände sig också lös och ledig, hon rusade runt, runt. Hon såg ut som ett litet snömoln som cirkulerade omkring mig, häärligt!
På eftermiddagen kom mormor och Nick, de brukar börja sitt besök ute på gräsmattan men idag tyckte vovvarna att det blåste för mycket så vi drog oss in ganska så snabbt. Chilla drog öronen åt sig och kröp ner i våra sängar (Hon vet inte riktigt var hon har Nick, hon har nog också problem med ögonkontakten). Det blev race i köket vill jag lova, men Tilda tröttnade ganska snart, det blev bara för mycket, så hon skuttade upp i mitt knä. Nick ville också vara med men då fick det vara nog tyckte Tilda.

Idag har vi inte tränat något, jag går och klurar på hur vi ska få "stå" att sitta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0