Retsam hund

"Hundar kan inte retas" har jag alltid fått höra. Men idag på promenaden visade Tilda att hon kan det. Jag gjorde fem inkallning varav två fungerade. På de övriga tre praktiserade hon hela sin reportear! Inkallningssträckorna var inte speciellt långa, femton till tjugo meter. Under dessa sträckor hann hon med: "Sitt", "sök" och, hör och häpna, även "stå"! "Stå" är det enda hon inte har provat på innan. Fast jag blev inte imponerad, för det är ju på mitt kommando hon ska göra det. 
Jag försökte göra mig rolig: Hoppa, skutta omkring, låtsas hitta något spännande m.m. Ingenting rubbade fröken fyrbent. Tillslut ställde hon sig och tittade rakt upp på den klarblå himlen. Tyvärr var inte himlen lika blå ovanför mig, nej, där hopade sig åskmolnen. När hon såg att matte var nära att gå upp i atomer kom hon så sakterliga gående och satte sig "fot". Ja, då smälte Matte förstås. Detta upprepades alltså tre gånger. Pust! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0