Sovmorgon

Tilda och jag älskar att sova länge på lördagarna, före nio är det svårt att få kontakt med oss. Sen måste vi bara mysa en stund och sen masar vi oss upp. Efter morgonkaffet tog vi en promenad ner till Margaretha i Långbo. Där vankades det Semla och kaffe, mums! Margaretha och Tilda gillar verkligen varandra trots en åldersskillnad på 90 år. Varje gång vi går förbi Långbo sneglar Tilda upp på mig, säger jag då att vi ska hälsa på hos Margaretha börjar svansen vispa runt.
Idag hittade vi ett till skoterspår ute på sjön. Glada i hågen traskade vi på, men jag började ana att spåret inte skulle vika av mot Klacklandet. Japp, så var det, skulle vi komma hem hade vi två alternativ 1, vända och gå i samma spår eller alternativ 2 gå igenom skogen. Det blev en skogspromenad, en promenad som höll på att kosta mig livet kändes det som. Det var inte  så mycket snö till att börja med, men det blev mer och mer att pulsa i. Tilda bara vägrade, ja jag kan förstå henne, hon är ingen säl utan en lågställd Jack Russell. Så det var bara att ta min "Lilla" under armen och bita ihop. PUST!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0