Vår väg till ett rött band

Det här ska bli spännande. Dels med bloggen och Den Stora Utmaningen: Att få ordning på fröken fyrbent!
Jag kan tacka min kära dotter för bloggen. "Inte kan väl gamla människan ha en blogg?" försökte jag lite lamt när dottern sa "Skaffa dig en blogg, vetja!" Maken höjde på ögonbrynen och sa "Men lilla mamma, vad har du nu kommit på?" DET stärkte mig. Vi får väl se vad jag kommer på.
Föremålet är vår snart treåriga Jack Russell-fröken, med namnet Tilda, VÄRLDENS sötaste och goaste vovva. Tycker jag. Familjen kallar henne "Jädra morrhoppa" Ja, ja hon pratar ibland, det gör hon. Hon säger ifrån, det gör väl alla?
Men nu är det så att matte har bestämt att Tilda ska upp på banan dvs. tävla i lydnad. Detta är inte något nyårslöfte. Nej, detta har jag gått och ruvat på i ett halvår. Vi har gått och tränat hos vår guru Harriet i Solvarbo. Tack för att du finns, Harriet! Du tror på oss!

Är du nyfiken på hur vi kommer att klara oss så får du gärna följa med på resan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0