Knäck i lurarna?

Idag var det nära att Matte skulle dra på sig tinitus. Åke-Pojken och Matte hittade på ett skapligt skoterspår. Glada ihågen drog vi iväg. Vi njöt i fulla drag, solen värmde skönt och det var vår i luften. Härligt! Nu får Gull-Åke springa av sig tänkte Matte. Det var som om han kunde läsa mina tankar. Han drog!  Nää, inte hur långt som helst tyckte Matte. Två blås i pipan, INGEN Åke! Två blås igen, fortfarande ingen hund. Då rann sinnet över PIIIIIP PIIIIIIIP!!!!! Det var inte skönt öronen kved. Men ingen hund. Matte vände helt om och gick med bestämda kliv hemåt. Då kommer en flåsande Åke med tungan nere vid tassarna. Hmm, nää, du ingen godis nu inte, däremot ett vresigt FYY DIG!
Något lugnare blev vändan med Lill-Fia, hon tar rygg på Matte och håller sig där.



Det började så bra......



Tilda-Gumman med nosen mot solen!



Mys hemma på köksmattan.

Kommentarer
Postat av: Irene

bustråkigt när hörselproblemen sätter in..tur att han kom iaf..ingen höjdare att leta hund i metersnö o kyla..jättetur !!..jag har två sucktande hanar här hemma..de bara väntar på att ytterdörren skall lämnas obevakad o öppen just nu..löptikarna lämnar sina "inviter" runt huset och det blir det ju inte bättre av precis..

Äntligen..så bär det av till en förhoppningsvis snöfri vecka kl ½4 i morgon flyger vi iväg..jag kan vinka till dig !..hör av mig när jag kommit hem igen../ Kram Irene

2010-03-02 @ 19:27:49
Postat av: carina o freja

Ja visst är det dryyygt. jag ska börja visselträna i vår när hon är frisk o jag trodde det var fullständigt idiot säkert ,=)) kram

2010-03-03 @ 16:06:27
Postat av: maud

han skulle fått beröm när han kom :)))

2010-03-04 @ 10:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0