Matte förvandlades till "Superman"

Man har ju hört talas om att man kan få oanade krafter i vissa situationer. Det var vad jag fick idag. Mys-Åke och jag var i fårhagen för att träna och leka. När vi skulle dra oss hem gick Åke-Hjärtat bakom Matte, just DÅ hände DET!! En hel armada med kanadagäss gick ner för landning en bit ut i vattnet. Matte tänkte inte mer på det, men när hon skulle ta på Vovven kopplet så fanns det ingen vovve där! Däremot så frustade Mattes Gull-Åke ihop med fjäderfäna en bra bit ut i Grycken!! Vad hjälpte det att Matte skrek och kommenderade HIIIT! Hjärtat slog volter i bröstet men inte heller det hjälpte. Båten ,tänkte Matte när hon insåg att Älsklingen struntade helt i Matte. Matte flög över fårhagen och upptäckte att båten inte var sjösatt, men det hindrade inte en frustrerad Eva P. Vet ej HUR, men båten kom i vattnet med två knyckta åror. Det visade sig sen att det bara var en åra som passade. Har någon försökt ro med en åra? Båten cirklade runt, runt, Matte väste ÅÅÅKEEE! Då ser jag i ögonvrån en Snygg spaniel rusa runt och leta efter sin Matte. På något sätt lyckades jag komma iland och såg då att det var flera ute runt viken. Hm, vad dom måste fundera vilken manlig bekant jag gormade efter.
Vi återförenades och nu kan jag le åt hela historien.
Ja, vi har varit på Hund i Hand också, det var sista träningen. På måndag är det dags att avlägga provet.



Ja, Nick låg ner på BORDSVISNINGEN idag!



Vi passade på att träna HOPP.



Även Bus-Åke fick träna HOPP



En sovande Herr Nolte i bilen hem

Kommentarer
Postat av: Irene

ja..jag kan tänka mig hur ryktet sakta sprider sig i "Sund" att Eva är ute på sjön o irrar runt i en lånad båt med omaka åror och ropar/trånar efter "nån" Åke..

ler för mig själv när jag ser bilden framför mig hur du far runt där i viken..// kram Irene

2010-05-27 @ 22:55:08
URL: http://terapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0