Nya "läckerheter"

Nu när grodsäsongen är över har Åke-Hjärtat upptäckt nya läckerheter. Nämligen svamp. Han snabb som blixten min Lill-Kille när det gäller att stoppa något i magen. Det är i det närmaste hopplöst att se svamparna innan Snyggingen har svalt största delen av hatten på vad vi kallar "Kosvamp". Min kära syster känner igen detta problem, storkusinen Milton käkade också svamp när han var valp. Och han är en stor ståtlig herre nu, så jag har väl inte varit så orolig. Men idag när jag kom hem på lunchen möttes jag av en inte alltför angenäm doft. På rumsmattan var det två högar en racerbajshög och en spyhög. Men nu har vi lekt och gosat och vovvarna har ätit sin kvällsranson, så jag hoppas att det är Ok med min Snygg-Åke.



Matlusten är det inget fel på.



Det var väl godare än "kosvamp"?

Mattes Lill-Fia kan inte förstå hur Brorsan har mage att stoppa i sig precis vad som helst.



Hon har alltid varit petig med maten.



Ingen brådska här inte, en kula i taget.

Kommentarer
Postat av: Irene säger...

men HUA !! .. ingen rast och ingen ro när det gäller Åke .. nya "hyss" hela tiden..kramar från oss på Häggliden

2010-10-22 @ 19:48:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0