Låg

Matte har haft en konstig orolig känsla hela dagen. Nu vet jag vad det är som ligger och gnager. Mattes Mys-Åke ska åka bort ett par dagar för att visa framfötterna i Norge. Det är ett jaktanlagsprov som han ska göra. Matte hade gärna följt med men har svårt att ta ledigt från sitt jobb. Nåja, jag vet att Åke-Hjärtat är i tryggt förvar men ändå.... Provet består av tre delar: Fältsök, Släpspår och Vattenapportering. Det ska bli jättespännande att höra hur han fixar det. Misstänker att Matte kommer att vara med Åke-Vännen i tankarna tills på onsdag då jag får hämta hem honom från Birgitta.
Eftersom det är söndag så har vi ju haft hundträff här i Stjärnsund. En "ny" vovva med Matte kom och var med, kul!



Storpudeln Jana med sin Matte.



Irene med sina två sötnosar



Jack satt och kollade på hur vi gick och gick och gick.



Som vanlig tjattrade Lill-Fia mest hela tiden. Men blir det Kommandon typ PLATS då sköter hon sig.



Att "bara" vara kan vara nog så ansträngande.



Det blev en trevlig prat-lekstund hemma på kökssoffan efteråt.



Jack lutar omkull sig en stund.

Sen var det Åke-Hjärtats tur att få ha Matte för sig själv:



Vi gick ner till fårhagen och bara hade buskul.



Hej Hopp!



Kamplek



Jaa, jag vann!



Måste vi gå hem?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0