En helkväll i Borlänge

För att få lite ny "input" på Tant-Tildas FRITT FÖLJ bad jag Marie om hjälp. Vi började att visa hur vi tränar på momentet, inga problem alls. Men när Marie kommenderade oss tappade Lill-Tilda som vanligt farten. Det kom väl inte som någon överraskning när Marie misstänkte att det problemet var Mattes! Så nu ska Matte kommenderas utan hund.
 
Ska försöka samla på mig fler som spelas in. Nästa steg blir att plocka med Tilda-Fröken.
 
På NW-kursen var det FORDONSSÖK. Vi jobbade två och två, sex bilar i varje SÖKOMRÅDE. Jessica och jag började:
 
Här använde vi sugrör
 
en lite plastbehållare blev det här
 
ett till sugrör
 
På de tre andra satte vi magneter.
 
Så blev det hundarnas tur
 
BRAA!!
 
 
Här visste ju vi hundförare var DOFTKÄLLAN satt. Men sedan fick vi gå den andra gruppens SÖKOMRÅDE, för att känna skillnaden på att veta och inte veta var källan satt. Matte tycker fortfarande att det är bra att veta för att se HUR Åke-Hjärtat reagerar när han hittar DOFTKÄLLAN. Jag tycker nog att det har blivit mera fart på LETANDET. (vi hade godis tillsammans med doften på båda områderna)
 
Det är spännande att stå bredvid och veta var DOFTKÄLLAN sitter
 
Duktiga hundar var det!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0