Spår

Matte skulle lägga ett spår till Kroken idag. Tänkte att mina voffar också skulle få spåra det var ju längesen och dom gillar ju det. Det blev dagens överraskning!
 
snitslar och tre "slut" till tre hundar
 
Tilda-Tösens SLUT
 
Krokens SLUT (ska egentligen vara en lång slutapport men den har Matte o Åke-Gubben slarvar bort!)
 
Bus-Åkes SLUT
 
Kroken var först ut:
 
En förväntansfull vovve!
 
Då kör vi!
 
Bara för Matte Isa att hänga på
 
Matte,titta vad jag hittade!
 
En till!
Kom ur spår, men hittade snart tillbaka. Bra jobbat!
 
Så var det då Åke-Hjärtats tur:
 
-Nu vill jag iväg!!
 
 
 
 
 
Gick som tåget utmed spåret!
 
MEN klev över BELÖNINGEN, var inte det minsta intresserad av favoritleksaken!???
 
Matte fick hejda honom,ville söka vidare!!
 
Sedan stod Lill-Fröken på tur:
 
Var ivrig och ville iväg!
 
Tappade spåret efter några meter!
 
sprang i cirklar
 
men hittade vinkeln
 
och ångade rätt på slutet
 
BRAA!!
 
BELÖNINGEN slank ner!
 
Ja, Matte vet inte vad hon ska tro om dagens "prestationer". En vovve som spårar kanon, men struntar i slutet och den andra virrar runt utmed spåret men stannar vid slutet. Det första som slår mig är ju, HAR DET NÅGOT MED NOSE WORK att göra? Enligt Marie o Mats så ska man kunna jobba med SPÅR o NW utan att hundarna blandar ihop aktiviteterna. Vi ska ju inte spåra annat än för skojs skull, men vill ju inte trassla till det för jyckarna mina. Ska höra med Marie på torsdag.
 
Isas och min BELÖNING!
 
En hel del hundprat blir det förstås
 
ZZZZZZZ
 
zzzzzzz
 
Helt utslagen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0