Ett svajigt internet

Igår fick vi ingen kontakt med världen, inget sms for iväg och internet saknades. Men nu är vi med igen!
Idag är det en vecka sedan Tilda Gumman opererades, risken finns att hon har blivit bortskämd under dom här dagarna.
 
Bara detta att få sova nära, nära Matte på en madrass på golvet.
 
Husse bäddade med fårskinn och pläd på golvet i vardagsrummet
 
"Grabbarna" fick snällt hålla sig i köket.
 
Det där med att stödja på vänster bakben är svårt när vi är ute, men inne går det riktigt bra:
 
 
 
Hassan och jag tränar på med hundmöten. Idag ställde Junior och hans Matte upp så det blev tre möten. Hassan var tyst men var djupt koncentrerad på att kolla in Junior. Korvbitarna smaskade han gladeligen i sig. MEN tredje gången gjorde han som tanken är: när han såg Junior tittade han upp på mig och då kom ju belöningsordet och korvbitarna! Bra där! Men sedan kom lugna fina labrador fröken Bonita, Hassan tittade inte på mig men var tyst och käkade korv. Tyvärr tog korven slut och då kunde inte Hassan hålla sig utan morrade och ville över vägen till Bonita. Jag får se till att vara ordentligt fullproppad med diverse godsaker i fortsättningen!
 
Idag var det Hassans tur att få springa av sig. Det blev Fästingvägen!
 
Fort går det!
 
Härligt!
 
Men det kan "vara grönare på andra sidan"
 
Inget hinder att snön står upp till magen
 
 
 
 
 
En som tyckte att det var orättvist att det bara var Hassan som fick röja fritt var Bus Åke:
Matte hade bakat mera kanelbullar, lagt dom i frysen så att "ingen" skull käka upp dom medan vi var borta.
 
Detta var vad Matte hittade i Åke Hjärtats bädd när vi kom hem. Hur han fått tag i och lyckats få med sig en brödkavel, en kaffekopp(man får ju vara glad att den inte gick sönder och skar upp busen)en skärbräda och rester av en brödpensel.
 
-Jag hittade en stekspade också!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0