Skvallerträning

Hassan och jag har varit på Skvallerträning idag. Tyvärr så var mina fingrar snabbare än tanken och raderade HELA dagen! Men jag får försöka skriva ner vad vi gjorde. Marie introducerade Belöningsmaskinen, den verkade kanonbra! Hundarna fick bekanta sig med ljudet från den när godiset kom. Tanken var den att så fort hunden tittade på en låtsashund (som Marie höll fram) och inte skällde, så pep det i belöningsmaskinen och det kom godis! Nu ska vi föra dagbok för att se hur/om våra fyrbenta älsklingar gör några framsteg. Vår läxa är att få till hundmöten. När hunden ser den mötande hunden och INTE SKÄLLER kastar vi en näve godis framför den. Ett helt nytt belöningsord ska vi lära hunden. Min fantasi är ju inte så bra, vårt Belöningsord blev:RRRRÄTT!!
Nästa tillfälle blir om två veckor.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0